Ogólne informacje dotyczące zasad funkcjonowania szkoły

  1. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych (katar, kaszel, podwyższona temperatura) oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
  2. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
  3. Opiekunowie odprowadzają dzieci do drzwi wejściowych.
  4. Opiekunowie odbierający uczniów czekają na dzieci na zewnątrz szkoły.
  5. Uczniowie dojeżdżający autobusem mają obowiązek zakrywania ust i nosa w czasie jazdy, wyjścia z autobusu i przejścia do szkoły.
  6. Uczniowie klas I-VI wchodzą do szkoły i wychodzą wejściem głównym, a klasy VII-VIII wejściem od sali gimnastycznej.
  7. Uczniowie w czasie przemieszczania się po szkole (korytarze) mają zakryte usta i nos (maseczka lub przyłbica), również w czasie wyjścia do toalety, przejścia z klasy do klasy.
  8. Po wejściu do szkoły uczeń myje lub dezynfekuje ręce przy wejściu do szkoły lub przy wejściu do klasy. Siada na swoje miejsce i dopiero wtedy może zdjąć nakrycie nosa i ust.
  9. Klasy uczą się w swoich wyznaczonych salach, z wyjątkiem w-f i informatyki.
  10. Podczas przerw spędzanych na boisku uczniowie korzystają z następujących miejsc:
    – klasy IV-VI- boisko koło sali (wychodzą głównym wejściem),
    – klasy VII-VIII- duże boisko za salą (wychodzą wyjściem przy sali)
  11. Uczniowie deklarują korzystanie z obiadów z góry na cały miesiąc – przynoszą stosowną deklarację do wychowawcy lub zgłaszają ten fakt w sekretariacie.
  12. Obiad uczniowie będą jeść w swoich klasach na wyznaczonych przerwach.
  13. Uczniowie nie pożyczają przyborów szkolnych i podręczników.
  14. Do odwołania uczniowie nie korzystają z szafek szkolnych.
  15. Dzieci przynoszą na śniadanie własny napój, nie będzie herbaty.
  16. Rozkład lekcji i przerw: klasy IV – VIII
    1. 7.45 – 8.30 – lekcja
    (8.30 – 8.35 – przerwa 5 minut)
    2. 8.35 – 9.20 – lekcja
    (9.20 – 9.40- przerwa śniadaniowa 20 minut – 10 min śniadanie, 10 min – wyjście na boisko)
    3. 9.40 – 10.25
    (10.25 – 10.30 – przerwa 5 minut)
    4. 10.30 – 11.15 – lekcja
    (11.15 – 11.30 – przerwa obiadowa 15 minut, obiady w klasach, pozostali wyjście na boisko)
    5. 11.30 – 12.15 – lekcja
    (12.15 – 12.25 – przerwa 10 minut)
    6. 12.25 – 13.10 – lekcja
    (13.10 – 13.15 – przerwa 5 minut)
    7. 13.15 – 14.00 – lekcja
    (14.00 – 14.05 – przerwa 5 minut)
    8. 14.05 – 14.50 – lekcja
  17. Klasy I i II rozpoczynają naukę o godz. 8.00 a kończą o godz. 11.30 lub 12.25. Rodzice uczniów miejscowych z tych klas przyprowadzają dzieci w godz. 7.45 – 8.00
    ( z wyjątkiem uczniów zapisanych na świetlicę i uczniów mających rodzeństwo w klasach starszych).
  18. Krótkie przerwy uczniowie spędzają w klasie pod opieką nauczyciela, nie wychodzą wtedy na korytarz. Z toalety korzystają pojedynczo. Podczas przerw na boisku dzieci zachowują
    dystans między sobą.
  19. Świetlica szkolna będzie funkcjonować w godzinach 6.45 – 15.30. Będą mogły korzystać z niej jedynie uczniowie dojeżdżający oraz uczniowie klas I – III, których oboje rodziców
    pracują.
  20. W celu odebrania dziecka ze szkoły rodzice proszeni są o kontakt telefoniczny do sekretariatu ( 62 7316812) lub do wychowawcy klasy według wcześniej ustalonych zasad.
  21. Osoby dorosłe, które będą chciały wejść na teren szkoły przed wejściem muszą skontaktować się z sekretariatem szkoły ( 62 7316812).
  22. Rodzice wchodzą na teren szkoły w maseczce lub przyłbicy. Zobowiązani są także do dezynfekcji rąk.
  23. Uczeń z niepokojącymi objawami zostaje odseparowany do IZOLATROIUM pod opieką wyznaczonego przez dyrektora szkoły pracownika i niezwłocznie informuje się rodzica
    telefonicznie w celu odebrania go ze szkoły.
  24. Szczegółowe zasady i procedury, z którymi zostaniecie Państwo zapoznani na pierwszym zebraniu z rodzicami będą zamieszczone na stronie internetowej szkoły oraz przesłane
    przez dziennik elektroniczny.